Соціологія тижня: здоровий глузд проти шоу-бізнеса

 

Погіршення економічної ситуації в країні, зростання цін та тарифів і абсолютна неготовність влади до опалювального сезону змушує, нарешті, наших громадян потрохи відволікатись від телевізора і починати адекватно оцінювати реальність. Проте... частина з них готова продовжувати вірити телевізору, якщо він показує "інше життя" в серіалі, зробленому в жанрі політичної сатири. Саме про це свідчать дані актуальних соціологічних досліджень цієї осені.

        Так, згідно з результатами спільного соціологічного дослідження, проведеного зусиллями трьох соціологічних компаній (КМІС, Центр Разумкова та Соціологічна група Рейтинг) лідером президентського рейтингу залишається Юлія Тимошенко. Вона з різницею майже у два рази випереджає найближчих своїх конкурентів і є лідером електоральних симпатій в усіх макрорегіонах країни, за винятком Донбасу.

Юлію Тимошенко у боротьбі за посаду президента готові підтримати 21% тих, хто визначився з вибором та мають намір взяти участь у голосуванні. А ось друге місце в рейтингу посідає... Володимир Зеленський! Його підтримують 11%. Третє місце ділять Петро Порошенко ( 10%) і Анатолій Гриценко (10%), а далі йдуть Юрій Бойко (9%), Олег Ляшко (8%), Святослав Вакарчук (6%) і Євген Мураєв (5%). Рейтинг інших кандидатів – менше 5%.

За результатами моделювання другого туру Юлія Тимошенко перемагає в усіх ймовірних електоральних парах. Зокрема, у чинного президента лідерка "Батьківщини" у 2 турі виборів виграє з результатом 29% на 14%. Натомість, Порошенко програє усім можливим кандидатам на вихід у другий тур.

Також, "Батьківщина" є лідером рейтингу підтримки серед партій. За неї готові віддати свої голоси 22% опитаних, які вже визначилися із своїм вибором. І... в рейтингу партій "Слуга народу" також посідає друге місце, набираючи 11% голосів виборців. Впритул до нього йдуть "Громадянська позиція" (10%), Опозиційний блок (9%), БПП "Солідарність" (8%), а далі розташувались – "Радикальна партія" (7%) і партія "Наші" Мураєва (5%).

Дивлячись на такі результати душу гріє хіба що зростаюча адекватність людей в оцінці своїх мотивів голосувати за ту чи іншу політичну силу. Так, за даними дослідження, для майже половини (48%) опитаних, головним чинником при виборі за кого віддати свої голоси є підтримка соціально-економічних ініціатив цієї політичної сили. І лише 18% голосують, виходячи передусім із симпатій до її лідера, а 12% – через ідеологічні принципи. 

Голосування через соціально-економічні ініціативи домінує серед виборців  практично  усіх  рейтингових  політичних  сил. І це не дивно, бо 78% опитаних вважають, що країна рухається у неправильному напрямку. Напрямок "неправильності руху" опитані так само визначили і досить раціонально визначили: на особистісному рівні головними проблемами респонденти вважають підвищення тарифів на комунальні послуги (59%), низький рівень зарплат і пенсій (52%) та підвищення цін на основні товари (42%).  А якщо перейти з рівня власного гаманця на загальнодержавний, то оцінки, фактично, залишаються тими ж:  найбільш актуальними на сьогодні для України загрози – це економічний занепад (59%), масовий виїзд українців за кордон (59%) та зубожіння населення (51%).     

До речі, дві третини респондентів вважають, що Україна найбільше потребує економічних реформ. 43% першочерговими вважають соціальні реформи, 37% – антикорупційні. А 72% виступають проти продажу земель сільськогосподарського призначення, і лише 13% – підтримують започаткування ринку землі. Тобто, а ні постійна реклама продажу землі, як "панацеї" від всіх економічних негараздів, а ні просування президентської концепції "АрМоВір" (армія, мова, віра), притаманної для риторики політиків XIX сторіччя, не спрацьовують і не цікавлять переважну більшість українців. І це дуже добра новина. Хоча 14 листопада перший заступник голови фракції БПП Ігор Кононенко заявив, що безвіз, томос і армія не є передвиборчими лозунгами президента і якщо він офіційно оголосить про участь у президентських виборах, то є ще, чим привернути увагу виборців, але нічого іншого, наразі немає. Ну не вважати ж привертанням уваги пропозицію президента, в тому випадки, коли немає тепла в домівках через непостачання газу, "зірвати пломби та відкрутити газові вентилі"?

Підсумовуючи, можна зробити наступні висновки:

1. Безгрошів'я більшості населення зводить нанівець всі зусилля пропаганди, що рекламує "144 успішні реформи";

2. Ті, хто голосував би "проти всіх", наразі віддають свою прихильність Зеленському;

`           3. Зростання підтримки Юлії Тимошенко та "Батьківщини" та їх двократний відрив від найближчих конкурентів є логічним наслідком наявності відповідей на виклики часу для України та плану виводу країни з кризи і розбудови її майбутнього;

4. Влада втратила підтримку навіть тих, хто завжди голосував за неї, побоюючись погіршення ситуації;

5. Чинний президент програє в другому турі не лише лідеру рейтингу – Юлії Тимошенко, а й взагалі будь-якому з конкурентів. Навіть тим, хто має меншу за нього персональну підтримку з боку виборців! Такої ситуації в новітній історії України ще не було.

Сподіваюсь, наступні соціологічні дослідження лише посилять тенденції, виявлені раніше.


Юрій Гаврилечко,

 експерт Центру аналізу економічної політики


https://uainfo.org/blognews/1542379388-sotsiologiya-tizhnya-zdoroviy-gluzd-proti-shou-biznesa.html

Комментариев: 0
Добавить комментарий