Іздитимуть чи ні пільговики приміськими поїздами? Це питання знову під великим сумнівом. Міський голова Ю.Бова знову "водить за ніс" Сумську дирекцію залізничних перевезень, не сплачуючи їм належні компенсації. Тому залізничники у будь-який момент знову можуть скасувати малі зупинки, як то Рупине, Бакирівку, Олексине, Скрягівку та інші. А за сам проїзд приміськими поїздами пільговикам доведеться платити свої кровні гривні. Хоча мають законні пільги не платити...
На Тростянеччині залізничним транспортом приміського сполучення користується біля 70% населення, немала частина з яких пасажири, яким, у зв'язку з соціальною вразливістю, державою надано пільгу - право на безкоштовний проїзд.
Згідно діючого на даний час законодавства України, саме органи державної влади та місцевого самоврядування визначають потребу у забезпеченні регіону перевезенням залізничним транспортом пільгових категорій громадян, шляхом виділення з місцевого бюджету відповідних коштів.
З метою передбачення у бюджеті достатніх коштів для забезпечення 100% потреби міста, району чи територіальної громади у пільгових перевезеннях, залізниця заздалегідь надає розрахунки очікуваних витрат від таких перевезень на рік відповідним міським, районним, селищним, сільським радам та об'єднаним територіальним громадам. Такі розрахунки на 2019 рік надавалися залізницею і Тростянецькій міській раді - ще у липні 2018 року у розмірі 1 млн. 225 тис. 551 грн. А у зв'язку з підвищення вартості проїзду у приміському сполученні з 20 квітня 2019 року - у розмірі 1 млн. 715 тис. 767 грн. Таку інформацію нам надали в Сумській дирекції залізничних перевезень філії “Південна залізниця” АТ “Укрзалізниця”.
Між тим, Тростянецька ОТГ виділила на ці цілі у рази менше - на 2019 рік з місцевого бюджету 200 тис. грн, а відшкодувала з них за 9 місяців 2019 року лише 50 тис. грн.
- Необхідно зазначити, що за вісім місяців 2019 року по Тростянецькій ОТГ залізницею вже були перевезені у приміському сполученні пасажири пільгових категорій на суму 880 тис. 977,61 грн. Тобто відшкодування склало лише 6% від фактичних витрат. Незважаючи на таке мізерне відшкодування з боку міської ради, залізниця не припиняла перевезень у приміському сполученні, сподіваючись, що все ж таки зможе порозумітися з органами місцевого самоврядування, - коментує нам ситуацію начальник виробничого підрозділу Сумської дирекції залізничних перевезень філії “Південна залізниця” АТ “Укрзалізниця” Олена Ситник.
Втім, як показав час, численні листи залізниці з проханнями відшкодувати її витрати, переговори, зустрічі результатів не принесли. У зв'язку з цим залізниці довелося піти на вимушений крок - відмінити зупинки деяких приміських поїздів на зупиночних пунктах Тростянецької ОТГ.
При цьому керівництво залізниці підійшло до цього питання зважено: зупинки були відмінені лише частині поїздів, що не позбавило можливості людей користуватися залізничним транспортом. І лише після цього у місцевому бюджеті були передбачені додаткові кошти, що в загальній сумі склали 590 тис. грн.
Однак і цій сумі залізничники раділи не довго. За 2019 рік по Тростянецькій ОТГ були перевезені у приміському сполученні пасажири пільгових категорій на суму 1 млн. 459 тис. 924,58 грн, але з запланованих 590 тис. грн, від Тростянецької ОТГ надійшло лише 300 тис. грн.
- Подібна ситуація вимальовується і в цьому році: очікувані витрати на 2020 рік розраховані залізницею по Тростянецькій ОТГ на суму 1 млн. 449 тис. 159,00 грн; у місцевому бюджеті Тростянецької ОТГ передбачені кошти на ці цілі в сумі 790 тис. грн. Однак на укладення договору керівництвом Тростянецької ОТГ перераховано лише 65 тис. 800 грн. За попередніми розрахунками цих коштів вистачить лише на 15 днів, - коментує далі Олена Ситник.
Отже ніхто не може сказати напевно, чи отримає залізниця всю суму, передбачену у місцевому бюджеті Тростянецької ОТГ, чи знову залишиться "при своїх інтересах". Таке безвідповідальне ставлення міської влади до компенсаційних виплат та наслідки їх невідшкодування, можуть знову змусити залізницю повернутися до розгляду питання щодо відміни зупинок приміських поїздів по Тростянецькій ОТГ.
Не завадить нагадати Тростянецькій мерії, що основним обов'язком органу місцевого самоврядування є забезпечення виконання Конституції, законів України та належне представництво спільних інтересів територіальних громад сіл, селищ, міст, районів, зокрема і шляхом виділення достатніх коштів з місцевого бюджету для забезпечення потреби свого регіону пільговими перевезеннями залізничним транспортом приміського сполучення.
Виникає питання: невже керівництву Тростянецької ОТГ байдуже до потреб соціально незахищених, вразливих верств населення? Чи настільки низька потреба у забезпеченні регіону перевезенням залізничним транспортом пільгових категорій громадян? Якщо подивитися на кількість людей біля приміських потягів, то цього не скажеш.
То ж чи відреагує міська рада на застереження залізниці? Якщо і далі Тростянець нічого не платитиме, попередження можуть стати реальністю і тоді пенсіонерам, студентам та іншим пільговикам доведеться шукати інші способи, як найдешевше добиратися до Сум, Люботина чи в інший потрібний населений пункт, до якого раніше добиралися залізницею.
- admin
- 12 февраль 2020
- 2 435
- 0